top of page

Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

​

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

​

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, vi mailar en fraktsedel till dig som du själv skriver ut för att sedan lämna in paketet på närmaste posten serviceställe. Din order krediteras efter att vi mottagit och godkänt din reur.

​

Vid retur eller reklamation vänlig kontakta antigen Nikas@wallnergroup.se eller Robin@wallnergroup.se så hantera vi ditt ärende.

​

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

​

bottom of page